În 1909 a intrat în vigoare legea privind înfiinţarea Societăţii comunale pentru construirea şi exploatarea tramvaielor în Capitală. Autobuze Chevrolet, care arătau mai degrabă ca maşinile de epocă, transportau bucureştenii în anii ’20.
1 /.
Tramvaiul electric a fost introdus în Bucuresti în 1894 (iar în lume în 1883 - Austria şi Anglia), potrivit informațiilor postate pe pagina de internet al Muzeului Tehnic ”Prof.ing. Dimitrie Leonida”.
Pe de altă parte, tramvaiele trase de cai au fost retrase abia în 1929, potrivit wikipedia.org.
Pe străzile Capitalei au circulat autobuze Skoda, Chevrolet şi Ikarus. Intrate în istorie, Regia de transport în Comun Bucureşti le-a pus pe vederi şi le va scoate la vânzare pentru nostalgici şi pentru cei care vor să-şi aducă aminte de vechiul oraş.
Istoria tramvaielor electrice
1909 – Legea pentru infiintarea Societatii comunale pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in orasul Bucuresti.
1912 – Se dau in folosinta tramvaiele electrice, care functioneaza paralelel cu cele cu cai.
1925 – Ia fiinta primul laborator de psihologie experimentala aplicata in Romania
1926 – Infiintarea traseului de autobuze pe ruta Bariera Calarasi – Sf.Gheorghe – Bufet.
1929 – Inceteaza circulatia tramvaielor cu cai
1935 – Societatea obtine exclusivitatea transportului in comun cu tramvaie si autobuze pentru Bucuresti si comunele subordonate.
1948 – Prin actul nationalizarii, societatea se transforma in Intreprinderea de Transport Bucuresti, intreprindere de stat.
1949 – Prima linie de troleibuz.
1951 – Se da in folosinta vagonul de mare capacitate pe 4 osii realizat in Atelierele ITB.
E vorba de tramvaiul Festival/V(9)51
1955 – Se realizeaza in atelierele ITB prototipul troleibuzului articulat.
1963 – Ia fiinta dispeceratul central de circulatie.
1