În ultima vreme, BMW glăsuieşte mai mult despre mediu, decât despre plăcerea de a conduce. A doua generație a modelului compact premium Seria 1 ne-a demonstrat pe şosea că, deocamdată, nu este cazul să ne îngrijorăm. Sursa: BMWSursa: BMW
1 /.
Sună deprimant, dar acestea sunt vremurile. Nici măcar lansările BMW nu au rămas imune la retorica ecologistă obligatorie în ultima vreme. Din fericire, maşinile producătorului bavarez, care, e o realitate, consumă şi poluează din ce în ce mai puţin, şi-au păstrat atributele tradiţionale: fuleul de campion şi echilibrul impecabil.
Aşa stau lucrurile şi cu a doua generaţie Seria 1. Undeva, pe tunelul median, un buton etalează particula "Eco". Exact ca în orice maşină japoneză care se respectă. Desigur, planeta va respira uşurată, dacă şoferul noului compact german va alege să îl folosească.
Între Audi A3 şi Lexus CT 200h
BMW Seria 1 – concurentul modelelor Audi A3 şi, mai recent, Lexus CT 200h, Volvo C30 şi Alfa Romeo Giulietta pot fi, la răndul lor, dar cu indulgenţă, enumerate aici) – va ajunge la dealerii mărcii din România în luna septembrie.
Din nefericire, pentru fanii modelului, preţul minim al gamei cu cinci uşi (echivalent versiunii 116i) a crescut, în comparaţie cu ediţia precedentă, ajungând la 25.668 de euro cu TVA inclusă. Adică exact cât fostul 118i!
BMW pare să fi poziţionat Seria 1 la egală distanţă de cei doi adversari cu adevărat premium. Noul hibrid Lexus CT 200h costă cu aproape trei mii de euro mai mult, în timp ce deja "bătrânul" Audi A3 Sportback este cu circa 3.000 de euro mai ieftin.
Propulsia spate mai rămâne o tură
A doua generaţie a BMW Seria 1 rămâne singurul model compact premium cu propulsie spate, pentru încă patru-cinci ani – viitorul model va utiliza, cel mai probabil, o platformă comună cu Mini