Cea mai luxoasă maşină de familie pe care o propune Mercedes-Benz pe piaţa auto românească este Clasa R facelift, automobil care poate fi utilizat şi ca limuzină.
Povestea Clasei R începe tocmai în 2005, când a fost lansată pe piaţa americană la Salonul Auto de la New York drept model de nişă, poziţionată între Clasele M şi GL. Pe piaţa locală R-ul era cunoscut ca limuzina lui Ion Ţiriac, care aprecia mult interiorul spaţios. Pe atunci Clasa R era un Sports Tourer, după cum era prezentat de către creatorii săi. Vânzările însă nu au fost deloc satisfăcătoare nici măcar pe piaţa americană, de unde era aşteptat succesul absolut.
Anul 2010 a fost anul reînvierii clasei R, cu un facelift şi o repoziţionare. De la Sports Tourer
R-Klasse este acum un Family Tourer. El este caracterizat de creatorii săi drept o maşină cu spaţiu, prestigiu şi confort excepţional, destinată familiilor cu mulţi bani care vor o maşină mai practică şi mai spaţioasă decât un simplu SUV.
Spaţiul interior este într-adevăr uriaş în Clasa R. Lăţimea interioară este atât de mare, încât dacă trebuie să iei ceva din torpedou, şofer fiind, trebuie să tragi pe dreapta, să-ţi scoţi centura şi să treci de cotiera centrală.
Pasagerii din spate se bucură şi ei de un spaţiu generos şi au parte de un şezut ceva mai înalt decât cel al locurilor din faţă, iar acest lucru ajută la o mai bună vizibilitate către faţă. Trei persoane adulte pot călători liniştite pe distanţe lungi, deoarece spaţiul banchetei permite lejer acest lucru. Dacă maşina nu este echipată cu şapte locuri, asta înseamnă un singur lucru. Portbagajul este imens - 550 de litri sunt disponibili standard, iar forma regulată a interiorului portbagajului permite încărcarea obiectelor foarte voluminoase. Prin rabatarea banchetei se poate ajunge la un volum maxim de 1.950 litri. Şi pentru şofer Clasa