Lipsa bunelor maniere la locul de muncă este din ce în ce mai des întâlnită, iar cei mai mulţi dintre angajaţi au experimentat comportamente nepoliticoase din partea colegilor de birou.
Un studiu recent al Asociaţiei Americane de Psihologie, citat de „USA Today", arată că 75-80% din persoanele care au participat la cercetare s-au confruntat cu lipsa bunului simţ a celor de la locul de muncă.
Astfel, din cele 1.000 de persoane din SUA, care au fost analizate, 43% au declarat că au avut probleme cu lipsa de politeţe la locul de muncă, iar 38% au considerat că nivelul de respect este în scădere. Pe lângă acest aspect, 67% din persoanele care au răspuns la un chestionar online au afirmat că cei cu care lucrează au nevoie urgent de educaţie, pentru a cunoaşte reguli elementare de bun simţ.
Cercetătorii au definit lipsa bunelor maniere ca „o formă a devianţei organizaţionale caracterizată prin violarea normelor de respect impuse la serviciu, dar care nu are ca scop să facă rău cuiva". Altfel spus: insulte, maniere proaste sau impertinenţă. Prin creşterea acestei probleme, nivelul de stres asociat locului de muncă a crescut constant.
„Companiile dau faliment sau concediază mulţi angajaţi, dar au nevoie ca productivitatea să rămână la cote înalte. Astfel, «gulerele albe», muncitorii care lucrau la birou sau în funcţii administrative, se transformă în «gulere albastre», sintagmă asociată până acum muncitorilor din fabrici. Cerinţele sunt mai mari, programul se prelungeşte, iar nivelul de stres creşte ", spune psihologul canadian Paul Fairlie.