Coupé-ul japonez cu propulsie alternativă Honda CR-Z face ceea ce oricărui model exclusiv hibrid îi este cu desăvârşire interzis - spectacol.
1 /.
L-am reevaluat. Aşa se spune, nu? Coupé-ul japonez Honda CR-Z nu este doar un model hibrid care îşi face treaba cu aproximaţie. Nu. Este cel mai neisprăvit hibrid realizat până acum. Şi, tocmai de aceea, de departe, cel mai reuşit.
CR-Z-ul întoarce capete pe stradă. La apariţia oricărui alt model de aceeaşi stirpe e mai indicat să îţi fereşti iute privirea. Fără a deborda de "muşchi", micul coupé nipon – care are la dispoziţie numai 124 de cai-putere – compensează printr-un dinamism de modă veche.
Prin prezenţă şi prestaţii, Honda CR-Z se proziţionează mai degrabă în zona coupé-ului german Volkswagen Scirocco 1.4 TSI - 122 CP, decât alăuturi de Honda Insight, hibridul urâţel şi plictisitor din "coasta" căruia a prins viaţă.
Direcţia iute, răspunsul liniar şi prompt al pedalei de acceleraţie (atunci când se selectează modul "Sport", prin apăsarea butonului cu acelaşi nume plasat în stânga volanului), dimensiunea compactă şi şasiul perfect echilibrat (ajutat şi de ampatamentul redus), sunetul emanat de evacuare (amintiţi-vă de Type-R, apoi daţi volumul la jumătate) – toate te împing în păcat.
A continua să conduci CR-Z-ul "la consum" odată ce ai descoperit că ai de-a face cu o sportivă aproape desăvârşită (n-ar strica nişte "căluţi" în plus) e ca şi cum ai pretinde că n-ai văzut-o pe blonda de la masa de vizavi că ţi-a zâmbit pentru a continua să bei cu băieţii,din grija de a nu le răni sentimentele.
Dacă tot dai un ban, măcar distrează-te!
De vreme ce tot ai dat, probabil, mai mult decât ar fi cazul – la 26.000 de euro poţi găsi o sumedenie de maşini fie mai încăpătoare, fie mai puternice, fie şi una şi alta – atunci măcar să te bucuri