O carte de diete pentru fete cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani a atras criticile psihologilor şi nutriţioniştilor. Un volum apărut în SUA le învaţă pe fete să slăbească pentru a deveni populare. Lumea modei a folosit recent copii pentru a promova imagini cu tentă erotică.
De la apariţia în paginile revistelor de modă a lui Brigitte Bardot în 1949, la doar 15 ani, şi apoi publicarea în 1955 a romanului lui Vladimir Nabokov, „Lolita", lumea a fost împărţită între dorinţă şi şoc în ceea ce priveşte copilele-divă. În zilele noastre, o carte recomandă fetelor de 6 ani să ţină diete, „Vogue" pune pe copertă un model de 10 ani, iar o casă de modă franceză a lansat o colecţie incitantă, recomandată fetelor începând de la vârsta de 4 ani.
„Maggie se apucă de dietă"
O carte pentru copii, intitulată „Maggie Goes on a Diet" (Maggie se apucă de dietă - trad.), oferă sfaturi pentru fetiţe care doresc să aibă mai multă încredere în ele, arată presa britanică. Scrisă în versuri potrivite vârstei, cartea prezintă transformarea unei fete de 14 ani, descrisă ca „supraponderală", într-o fată cu dimensiuni perfecte. Autorul cărţii spune că fata reuşeşte să-şi inhibe lipsa de încredere în sine şi, astfel, devine populară în cadrul şcolii ei cu ajutorul dietei.
Thylaine Blondeau, fotomodel la 10 ani
Pe copertă apare o fată care are o rochie mult prea mică pentru dimensiunile ei, uitându-se în oglindă, unde se vede pe sine mai slabă şi potrivită pentru rochia pe care o ţine în mână. Americanul Paul M. Kramer, autorul cărţii, afirmă că volumul trebuie să fie citit de părinţi împreună cu copiii lor şi prezintă „problemele cu care se confruntă cei mici în ziua de azi". Cu toate acestea, criticile au apărut foarte rapid. Joanna Ikeda, nutriţionist din cadrul Universităţii California (Statele Unite), crede că modelele ca Maggie pot perpetua ideea că, da