Un purtător de vorbe al Poliţiei Rutiere Române a ieşit deunăzi la TV să ne spună că sistemul cu puncte-amendă, pe care tot instituţia în chestie l-a prezentat acum câţiva ani ca pe o mare revoluţie, de fapt nu e bun. Sursa: EVZ
Trecem la altă filozofie: amenzi mai mari, dar suspendarea permisului mai dificilă, în special nu pentru depăşiri pe linia continuă, ca până acum. Mai mult: chestorii cochetează cu inovaţia-bombă ca amenda să se calculeze în funcţie de preţul maşinii (?!), ca să mărim astfel echitatea socială în trafic şi să mai dăm o lovitură instituţională îmbuibaţilor.
Nu ştiu de ce vrea Poliţia să abandoneze penalizarea prin scoatere din trafic exact a depăşirii pe linie continuă, manevră deosebit de periculoasă, dar uzuală în cultura şoferului român, de la Dorel zugravu’ până la beizadeaua de Ilfov, mortală nu doar pentru împricinat, ci şi pentru inocenţii ce vin din sens opus. Dacă ar fi să identific o măsură binevenită în Codul Rutier actual, asta aş pune-o pe primul loc. La un inventar al deosebirilor de comportament imediat ce treci vama Nădlac, tot asta ar fi în top: când iese prima oară din ţară, şoferul autohton vede cu uimire cum prin alte părţi lumea respectă linia continuă cu sfinţenie, indiferent cât de încet merge coloana, fără s-o facă vreunul pe deşteptul sau să creadă că în regulă o derogare pentru el, fiindcă se grăbeşte.
Dacă pedeapsa li se pare excesivă în anumite situaţii, când dunga în cauză e trasă pe unde nu trebuie ori nu e vizibilă, echipajele de poliţie n-au decât să-şi folosească discernământul şi să se aşeze doar în locurile cu adevărat periculoase, să ia permisul celor cu adevărat imprudenţi, iar nu cetăţenilor oneşti care n-au încotro şi trec de vreo căruţă ce urcă la deal cu 3 km/ oră, când nu vine nimic din sens opus (căruţa, dealtfel, nevând ce căuta pe drumul naţional). Nu-i obligă nime