După aproape douăzeci de ani în care a operat în România prin intermediari, gigantul american FedEx a deschis un birou la București. Ce a determinat această mișcare?
FedEx Trade Networks este filiala care se ocupă de transporturile internaționale maritime și aeriene în cadrul companiei-mamă și are de gând să înceapă operațiunile în România până la sfârșitul anului. Pentru început, va miza pe clienții tradiționali de la nivel global, dar și pe clienții locali, pe care speră să îi ajute să acceseze alte piețe. Noul birou este situat în nordul Capitalei, în apropierea Aeroportului Internațional „Henri Coandă“.
Miza venirii FedExTrade Networks aici ține de poziția strategică a țării noastre, de creșterea exporturilor cu 28,2% în primul semestru al anului și de trendul ascendent al pieței locale de transport și logistică. Potrivit estimărilor făcute de companie înainte de a veni aici, piața ajunge la 10% din PIB, adică la 59,3 miliarde de lei. „România este o țară cu o poziție geografică strategică, și asta a cântărit greu în decizia de a veni aici. În plus, piața locală de curierat și logistică este în continuă creștere, iar soluțiile complete de transport sunt necesare“, spune Florina Paraschivescu, country manager pentru România la FedEx Trade Networks.
Secretarul general al Asociației Curierilor din România (AOCR) și totodată directorul companiei de curierat Sameday, Octavian Bădescu, crede că estimarea FedEx este corectă. „Piața valorează atât numai dacă includem tot ceea ce înseamnă logistică: transport maritim, aerian, rutier, feroviar, de mic și mare tonaj, curierat, depozitare, brokeraj vamal. În general, în bugete, costurile logistice totale se situează la circa 10% din valoarea bunurilor și serviciilor“, spune Bădescu. Prima prezență a FedEx pe piața locală face parte din ultimul val de expansiune al companiei. În ultimii patru ani, FedEx