Cea mai nouă și mai eficientă versiune a gamei BMW Seria 5 – 520d EfficientDynamics – consumă, în medie, 4,5 l/100 km, mai puțin decât un break Logan MCV 1.5 dCi. Sursa: BMW
BMW 520d EfficientDynamics este limuzina care, pentru a parcurge o sută de kilometri, are nevoie de mai puțină motorină decât un Logan.
De joi, ea poate fi comandată și la dealerii din România ai mărcii muncheneze.
Cea mai nouă și mai eficientă versiune a gamei BMW Seria 5 – 520d EfficientDynamics – oferă câteva performanțe-record pentru o mașină care poate trece, în anumite cercuri, drept limuzină.
Oficial, berlina germană de clasă mare consumă, în medie, 4,5 l/100 km. Un break Dacia Logan MCV 1.5 dCi are nevoie, în aceleași condiții ideale, de 4,8 l/100 km.
Ambele mașini emit în atmosferă 119 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
BMW 520d EfficientDynamics mizează pe un motor turbodiesel de 2.0 litri (patru cilindri), care dezvoltă 184 de cai-putere. Dacă este neapărat nevoie, mașina de 4,9 metri lungime și 1,7 tone poate sprinta până la 100 km/h (cu start de pe loc) în 8,2 secunde.
Dacia Logan MCV 1.5 dCi are sub capotă o unitate alimentată cu motorină de 1.5 litri, care livrează fie 75, fie 90 de cai-putere (în funcție de versiune).
În cel mai fericit caz (1.5 dCi – 90 CP), break-ul Dacia (mai ușor cu aproximativ 400 de kilograme decât 520d EfficientDynamics) acoperă intervalul 0-100 km./h în 13,7 secunde.
BMW 520d EfficientDynamics va fi comercializat în paralel cu modelul stardard 520d și la același preț cu acesta: 44.578 de euro cu TVA.
Și dacă tot am ajuns aici, să mai adăugăm doar că cel mai sprinten, dar și cel mai accesibil Logan MCV cu șapte locuri (două în plus față de ceea ce oferă Seria 5) – Preference 1.5 dCi (90 CP) – costă 12.500 de euro.