Una dintre bancile de top a efectuat o analiza a performantelor personalului dupa mai multe criterii. Mai intai pe grupe de varsta, apoi regiuni geografice si nu in ultimul rand pe trepte profesionale. “Prioritatea prioritatilor” - a rezultat in urma cercetarii efectuate- o reprezinta atentia, urmata de rabdare si de interesul manifestat de angajatii bancii in cauza. La polul opus, cele mai putin ingrijoratoare aspecte sunt cele legate de buna dispozitie si de transparenta informatiilor.
Asemenea cercetari se realizeaza cu o frecventa ridicata, mai ales in ultimii ani, dupa ce numarul fraudelor interne 1 Foto: Hotnews au crescut foarte mult. In perioadele de expansiune sistemul bancar a crescut foarte mult ca numar, facandu-se uneori compromisuri din punct de vedere al calitatii.
In cazul cercetarii facute de banca din top5, rezultatele au fost sub medie. La capitolul "atentie", scorul mediu obtinut a fost de 2,3 pe o scala de la 1 la 5. Tot sub medie a fost si media punctajului obtinut la capitolul "rabdare", scorul fiind cu atat mai coborat cu cat varsta angajatilor era mai ridicata. Cu alte cuvinte, angajatii au cu atat mai multa rabdare cu cat sunt mai tineri. Dezavantajul este insa ca tinerii nu au experienta iar acest lucru se vede in capacitatea acestora de a transmite informatii clare si relevante.
Circa o treime din angajatii bancilor au, in medie, mai putin de un an de experienta in sistemul bancarPe zone geografice, angajatii unitatilor bancare din Moldova sunt cei mai "calmi", urmati de ardeleni si de banateni.
In ceea ce priveste pozitia ocupata in interiorul bancii, desi nicio categorie nu a trecut peste punctajul mediu, atentie Foto: Hotnews cel mai bine situati din punctul de vedere al atentiei sunt responsabilii clientelei IMM, iar cel mai putin atenti s-au aratat a fi consilierii de clientela.
C