Primăria avertizează orădenii să fie atenţi la achiziţionarea de clădiri sau apartamente, întrucât certificatul fiscal eliberat de Direcţia Economică nu atestă lipsa datoriilor vânzătorului către furnizorii de utilităţi, cum sunt Compania de Apă, Electrica, Electrocentrale, RDS&RCS etc.
Pentru ca acest lucru să fie clar, Primăria a anunţat miercuri, printr-un comunicat de presă, că din 1 septembrie a introdus în certificatul fiscal un paragraf nou care prevede că documentul "nu atestă contribuabilului calitatea de a fi liber de eventuale sarcini către companiile furnizoare de utilităţi".
Conform comunicatului, până acum exista o confuzie în rândul unor solicitanţi de certificat fiscal care considerau că acesta atestă lipsa datoriilor către orice instituţie, regie sau companie, astfel că noua precizare era necesară.
Certificatul fiscal este documentul care atestă faptul că un proprietar, persoană fizică sau juridică, figurează sau nu în evidenţele fiscale ale autorităţilor publice locale cu obligaţii de plată neachitate.
Persoanele fizice sau juridice care înstrăinează bunuri impozabile din patrimoniul propriu au obligaţia să aibă achitate faţă de bugetele locale toate obligaţiile fiscale, mai puţin cele litigioase, până la sfârşitul lunii în care are loc înstrăinarea bunului impozabil.
Atestarea achitării obligaţiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale, nesolicitarea acestuia având drept efect neîncheierea în forma legală a actelor de dobândire, acestea fiind nule de drept.
Nulitatea actelor încheiate cu încălcarea prevederilor legale poate fi cerută instanţei competente de orice persoană interesată.
Primăria Municipiului Oradea, în calitate de organ fiscal, deschid procese în cazurile identificate de vânzare a unor bunuri impozabile