Estimările Primăriei apreciază undeva la 2 milioane numărul maşinilor care tranzitează Oradea într-un an. Asta înseamnă aproape 5.500 de maşini care aglomerează zi de zi străzile din oraş, adăugându-se celor 60.000 de autoturisme ale orădenilor. Poluant, inutil şi mai ales enervant!
Pentru a forţa diminuarea traficului, municipalitatea vrea să fluidizeze circulaţia pe şoseaua de centură prin construirea a două pasaje supraterane peste sensurile giratorii de la ieşirea din oraş spre Arad şi Deva şi să amenajeze un drum rapid de-a lungul liniei ferate ce trece la baza dealurilor Oradiei. Pe considerentul că şoferii vor alege calea mai uşoară în mod natural...
Drumuri la înăţime
Teoretic, extinderea la patru benzi a podului Densuşianu şi a şoselei de centură ar trebui să decongestioneze traficul din municipiu. Este de aşteptat ca, iritaţi de ambuteiajele din oraş, tot mai mulţi şoferi să prefere varianta ocolitoare, mai rapidă şi mai puţin enervantă.
Pentru a reduce însă în mod semnificativ numărul maşinilor care traversează municipiul, Primăria mai are încă de lucru destul. "Chiar dacă şoseaua va avea două benzi pe sens, giraţiile de la ieşirile din oraş spre Arad şi Deva vor obtura tot timpul circulaţia pentru că şoferii de pe centură vor trebui să dea prioritate în cele două intersecţii", spune primarul Ilie Bolojan (foto). Aşa că edilul s-a gândit să le elimine!
Angajaţii Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Europeană vor depune luna aceasta la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului un proiect prin care vor solicita finanţare europeană pentru construirea a două pasaje denivelate peste DN76 şi DN79. "Vrem ca şoseaua de centură să traverseze cu ajutorul unui pasaj denivelat peste fiecare dintre cele două giraţii astfel încât şoferii să nu mai fie nevoiţi să încetinească sau să oprească. Cine vrea să coboare de pe centură ca