Primăria va anunţa săptămâna viitoare pe SEAP licitaţia pentru tema de proiectare a viitorului drum rapid care va lega podurile Macio, aflat acum în construcţie, şi Theodor Neş, redat circulaţiei rutiere la începutul aceste săptămâni. Lucrările vor presupune o investiţie de circa 6 milioane euro pe care municipalitatea vrea să le atragă din fondurile europene destinate proiectelor transfrontaliere în parteneriat cu o primărie din Ungaria.
"Am definitivat partea de documentaţie şi săptămâna viitoare va începe organizarea licitaţiei prin postarea SEAP a anunţului pentru tema de proiectare a lucrării. Cel târziu până în primăvară municipalitatea va depune documentaţia pentru a beneficia de această finanţare transfrontalieră, iar din primăvara anului 2013 preconizăm să începem efectiv lucrările", a anunţat primarul Ilie Bolojan, marţi în cadrul unei conferinţe de presă.
Conform declaraţiei primarului, construcţia viitorului drum rapid presupune construirea a 3,5 kilometri de drum nou şi reabilitarea a circa 500 de metri de drum existent. Pentru a nu bloca circulaţia, drumul rapid va avea trei poduri peste străzile Louis Pasteur, Gheorghe Doja şi Piatra Craiului, deservite de bretele de coborâre în intersecţie, joncţiunea cu străzile Adevărului şi Făcliei urmând să se facă la acelaşi nivel. De asemenea, după finalizarea lucrărilor, circulaţia dinspre strada Adevărului nu se va mai face peste linia ferată, riveranii urmând să folosească noua cale de acces.
Primarul Ilie Bolojan a declarat pentru BIHOREANUL că are acordul verbal din partea reprezentanţilor SNCFR pentru construirea drumului rapid pe amplasamentul celor două linii ferate abandonate din perimetrul remizei CFR. "Din strada Ecaterina Teodoroiu drumul va continua în linie dreaptă prin actuala Remiză CFR fără a mai ocoli prin strada Depoului. Chiar înainte de podul Theodor Neş, la intersecţia c