Aveo rămăsese ultimul model din gama celor de la Chevrolet care mai păstra legături cu Daewoo. Noul Aveo arată acum cu totul altfel.
Gata cu Daewoo! Aveo era ultimul model care mai avea cît de cît legături cu defunctul Daewoo. Chevrolet şi-a schimbat gama, iar Aveo era ultimul de pe listă, cu cele două versiuni, sedan şi hatcback. Cum românii preferă varianta cu 4 uşi, vom ocoli hatchback-ul. Probabil va mai dura un pic pînă cînd clienţii din România vor prefera hatchback-ul, atît de căutat în Europa de Vest. Povestim, în concluzie, despre notchback, mai pe româneşte, sedan.
Aveo s-a prezentat pentru drive-test cu un motor de 1.6 benzină, 115 CP. Soluţia cea mai puternică, pentru că micul sedan oferă şi alte două variante pe benzină: 1.4, 100 CP şi 1.2, cu 70 CP şi 86 CP. Capitolul diesel este şi el prezent cu două versiuni ale motorului 1.3 litri, cu 75 şi 95 CP cu tehnologie Start&Stop.
Revenind la vîrful de gamă, 1.6 litri,115 CP şi un cuplu maxim de 155 Nm care se dezvoltă la 4.000 rotaţii de minut şi o cutie cu cinci rapoarte. Ai nevoie de turaţii înalte pentru a obţine tot ce poate ea, important este că Aveo este bine antifonat, iar sunetele răzbat cu greu în interior. Ruliul este redus, direcţia e OK, în sensul în care volanul nu este foarte sensibil la schimbările fine de direcţie.
Pentru că este o maşină de familie, hatchback-ul fiind rezervat celor mai tineri, fără obligaţii, Chevrolet a adus un plus în ceea ce priveşte dimensiunile. Are 4.399 mm lungime şi 1.735 mm lăţime. Adică este mai lung şi mai lat decît vechiul model. Îmbunătăţiri s-au adus şi la nivelul portbagajului, volumul de încărcare fiind de 502 litri.
10.900 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Chevrolet Aveo 1.2 benzină, 70 CP
Adversari
Dacia Logan 6.500 euro (TVA inclus)
Renault Symbol 9.400 euro (TVA inclus) @N