De o lună, funcţionarii Primăriei vin la serviciu mai punctuali ca oricând. Nu de alta, dar întârziaţii rămân fără loc de parcare! Întrucât municipalitatea a transformat întreaga stradă Primăriei în parcare cu plată, funcţionărimea îşi înghesuie maşinile pe arterele învecinate, blocând circulaţia.
Doar că, pentru a pune ordine în trafic, primarul Ilie Bolojan vrea să instituie sistemul de parcare cu plată pe toate străzile aglomerate din oraş şi să limiteze la 2 ore staţionarea lângă instituţiile din centru. BIHOREANUL vă prezintă în exclusivitate strategia de parcări pe care primarul a ţinut-o în secret până şi faţă de directorii săi...
Cu timp limită
Teoriile spun că aproape 30% din traficul unui oraş aglomerat este generat de şoferii în căutarea unui loc de parcare. A păţit-o inclusiv primarul Ilie Bolojan (foto). "Acum câteva săptămâni, pentru a ajunge la o întâlnire în zona Tribunalului a trebuit să ocolesc de două ori Parcul Traian ca să pot parca, şi n-am fost singurul", povesteşte primarul.
Pentru a reduce ambuteiajele provocate de şoferii în căutarea unei parcări, Bolojan a gândit o strategie pe care n-a împărtăşit-o nici măcar directorilor săi. Nu de alta, dar se va lăsa cu scandal! Hotărât să descurajeze traficul auto, primarul vrea să transforme zona centrală a oraşului într-o imensă parcare cu plată!
"Lângă instituţiile din centru durata de parcare va fi limitată la 2 ore, timp suficient pentru ca orădeanul să îşi rezolve o problemă", zice Bolojan. În consecinţă, în loc să stea ocupat o zi întreagă de o singură maşină, fiecare loc de parcare va deservi mai mulţi orădeni. "Sistemul va încuraja inclusiv economia locală, pentru că mai mulţi vizitatori înseamnă mai mulţi clienţi pentru firmele şi localurile din zona centrală", spune Bolojan.
Noua strategie de parcări, care va fi supusă dezbaterii publice în următoarele do