Guvernul a aprobat, în această săptămână, reducerea personalului ANIF, de la 5.000 de angajaţi la 1.500, şi introducerea unei taxe de îmbunătăţiri funciare, pentru proprietarii terenurilor care beneficiază de acest tip de servicii. "Se înfiinţează Agenţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare, prin reorganizarea Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare, care se desfiinţează la data semnării protocolului de predare-preluare. Agenţia este instituţie publică, are personalitate juridică, funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi are în structură filiale judeţene fără personalitate juridică", se arată într-un comunicat al Ministerului Agriculturii.
Personalul ANIF va fi preluat de agenţie în limita a maximum 1.500 de posturi. În prezent, ANIF are peste 5.000 de angajaţi.
Actul normativ introduce taxa de îmbunătăţiri funciare ca sursă pentru acoperirea cheltuielilor agenţiei pentru administrarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare. Taxă va fi plătită de către beneficiarii terenurilor deţinute în baza unui titlu valabil de proprietate ori de folosinţă în amenajările de îmbunătăţiri funciare sau în afara acestora, care beneficiază direct sau indirect de lucrările de îmbunătăţiri funciare pentru administrarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare.
Calculul, modul de colectare şi termenele de plată a taxei se vor aproba prin hotărâre a Guvernului, iar cuantumul taxei va fi stabilit, anual, de către agenţie, până la data de 31 august pentru anul următor.
Totodată, digurile şi barajele cu rol de apărare împotriva inundaţiilor trec din administrarea agenţiei în administrarea Apelor Române.
Agenţia, ca instituţie publică, va permite dezvoltarea activităţilor din domeniul îmbunătăţirilor funciare de interes naţional, asigurarea protecţiei terenurilor de orice fel şi va putea îndeplini rolul statului în