Cum arata autostrada Deva-Orastie dupa sase luni de la demararea lucrarilor. Lucrarile la varianta de ocolire Deva-Orastie au demarat la inceputul lunii aprilie 2011. Tronsonul de autostrada cu o lungime de 32,8 km este construit de asocierea formata de Strabag si Straco Grup, conform contractului incheiat in luna noiembrie 2010. Valoarea totala a contractului este de 220,6 milioane de euro. Autostrada va avea 23 poduri cu o lungime cuprinsa intre 24 - 100m, incluzand si podul peste Raul Mures cu o lungime de 500 m, scrie Capital (vezi si videoreportaj)
Leul, in impas. Cu cat creste rata la banca? Deprecierea monedei nationale afecteaza in special romanii cu imprumuturi in euro, pentru care ratele sunt deja cu aproape 7% mai mari fata de nivelul de maxima apreciere a monedei fata de euro din acest an. Atingerea unei cotatii de 4,4 - 4,5 lei/euro ar insemna deja o crestere cu 10% a ratelor, ceea ce ar pune o presiune puternica pe indatoratii care isi primesc salariile in lei si care au fost afectati deja de deprecierile anterioare si de scaderea veniturilor. Unde s-ar putea ajunge? Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Supraveghere al bancii Unicredit Tiriac, este de parere ca o cotatie de 4,4 - 4,5 lei pentru un euro ar conduce la cresterea restantelor la un asemenea nivel incat bancile locale ar avea nevoie de recapitalizare, scrie EVZ.ro
A doua putere europeana se afunda in criza datoriilor. Datoria publica a Frantei creste in ritm alert. Dupa primele sase lui ale anului, a ajuns la 1.692 de miliarde de euro, potrivit unui raport al Statisticii franceze publicat vineri. In doar trei luni (aprilie-iunie) datoria Frantei a crescut cu 46,4 miliarde de euro, ajungand la 1.692,7 miliarde de euro, adica 86,2% din PIB. In cifre absolute, Franta, a doua mare economie a Europei, se apropie de Italia, tara cea mai indatorata de pe continent, care se