Pentru unii români, cele 15 minute de celebritate n-au fost de ajuns, aşa că s-au agăţat cu dinţii de statutul de vedetă de carton.
Ajunse cunoscute după ce au fost filmate din întâmplare ori s-au filmat singure şi au postat înregistrările pe internet, personaje precum Perversul de pe Târgu Ocna, Ţăranul cu Maserati şi Fachiru’ din Periş au încercat sau încearcă să-şi prelungească prin orice mijloace perioadele de glorie.
Dacă femeile ajunse celebre din întâmplare sfârşesc de obicei asistente TV în emisiunile mondene, în cazul bărbaţilor e mult mai greu să rămână pe sticlă. Odată încheiate cele 15 minute de glorie efemeră prezise de Andy Warhol, sunt nevoiţi să facă isprave care mai de care mai abracadabrante pentru a prelungi interesul publicului. Goana după rating a televiziunilor şi standardele tot mai joase ale telespectatorilor îi fac să fie indispensabili pentru succesul emisiunilor autohtone.
Măscăricii, garanţii succesului
"E o vorbă: când te baţi cu o gorilă, nu termini când vrei tu, termini când vrea ea. La fel şi în relaţia televiziuni-personaje: acest gen de oameni intră într-un con de umbră mai degrabă când vor ei decât când vrem noi. Sau televiziunile, care acum nu se mai prea pot dispensa de astfel de măscărici", explică Iulian Comănescu de ce vedetele de carton sunt nelipsite de pe micile ecrane.
Însă oricât de tare s-ar scălâmbăia, ar debita inepţii şi ar rage, televiziunile îi aruncă mai devreme sau mai târziu din platouri ca pe nişte măsele stricate, înlocuindu-i cu alte celebrităţi de mucava, apărute tot peste noapte.
Lipsiţi de simţul penibilului
Cât sunt însă în atenţia publicului, nu se dau în lături de la nimic pentru a şoca şi stârni controverse, iar asta din cauză că lipsa de civilizaţie şi educaţie duce la o îngustare a bunului simţ comun şi o concentrare pe