Mai ţineţi minte când aţi călătorit prima dată cu avionul şi emoţia pe care aţi simţit-o? De câte ori aţi călătorit cu avionul de atunci? Întâmpinăm aproape întotdeauna cu neîncredere lucrurile necunoscute, ca apoi să le transformăm în obişnuinţă. La fel s-a întâmplat şi în cazul internetului, iar acum şi cumpărăturile online au început să devină parte a vieţii de zi cu zi. Sursa: SHUTTERSTOCK
Unde ne aflăm: Românii, pe ultimul loc în UE la cumpărăturile online
Românii şi bulgarii ocupă ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte achiziţiile online de bunuri şi servicii, cu mai puţin de 10% dintre consumatori care au cumpărat online anul trecut, conform Eurostat. Ponderea românilor care fac cumpărături online este de peste patru ori mai mică decât media la nivelul Europei, la aceasta contribuind gradul redus de penetrare a internetului, precum şi temerea de fraudă sau de dezvăluire a datelor personale.
În Ungaria procentul acestora a fost de aproape 20% anul trecut, iar în Cehia, Slovenia şi Polonia de aproape 30%. La polul opus, în Danemarca, Marea Britanie, Olanda şi Suedia, peste 60% dintre consumatori fac cumpărături online.
Per ansamblu, la nivelul Uniunii Europene, procentul celor care fac achiziţii online din totalul cumpărătorilor s-a dublat în perioada 2005 - 2010, la nivel european, crescând de la 20% la circa 40%.
Potrivit statisticilor, consumatorii cu vârste ridicate fac mai puţine achiziţii online, iar 43% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 25 şi 63 de ani au făcut achiziţii online în 2010.
Totodată, bărbaţii fac mai multe achiziţii online decât femeile. În 2010, 46% dintre bărbaţii cu vârste între 25 şi 63 de ani au făcut cumpărături online, în timp ce doar 41% din femeile din aceeaşi grupă de vârstă au cumpărat online.
Teama de fraudă online nu îşi are rostul