Craiovenii sunt aşteptaţi diseară la cel de-al doilea spectacol invitat al Naţionalului, din această toamnă.
Publicul Teatrului Naţional Marin Sorescu a gustat din plin spectacolul „Egoistul“, regizat de Radu Beligan, avându-l pe maestru şi actor în rolul principal, iar prima dovadă a fost casa închisă la ora începerii reprezentaţiei, deoarece toate biletele puse în vânzare se epuizaseră cu câteva zile înainte.
Acum, o altă mare personalitate a scenei româneşti vine să-i provoace pe spectatorii din Bănie la un paradox, cel al dramei asumată cu zâmbetul pe buze. Sinuciderea dezbătută intens, dar neconsumată, este laitmotivul spectacolului pus în scenă de Horaţiu Mălăele după piesa „Podul sinucigaşilor“ a dramaturgului Paul Ioachim, în care joacă alături de George Ivaşcu şi Meda Victor. În „Podu’“ de pe 10 octombrie, de la ora 19.00, cei trei sunt expresia a „trei destine, trei poveşti, trei tipologii umane etern valabile, care îşi dau mâna pentru a o lua de la capăt“.
În aşteptarea trenului care să-i spulbere odată de temerile, angoasele, necazurile şi neîmplinirile vin la un loc un Neînţeles, un Îndrăgostit şi o Artistă. Este momentul în care îşi răscolesc întreaga viaţă, calcă apăsat pe urmele absurdului, când îşi pun întrebări cu disperarea de a găsi cele mai potrivite răspunsuri. Frumuseţea este că totul se produce în haina comediei, iar finalitatea este onorul dat vieţii în faţa chemării morţii.
“«Podu’» este o piesă unicat cu o tema nemaiauzită. Marilor noştri nihilişti, celor care condamnă dezastrul vieţii şi neşansa naşterii, Paul Ioachim le propune această soluţie de compromis: supravieţuirea prin actul sinuciderii. Să văd un asemenea spectacol aş risipi oricând ceva din «picul» vieţii”, semnează Un supravieţuitor, Horaţiu Mălăele, în prezentarea spectacolului de la Teatrul Metropolis. Aceeaşi care vorbeşte despre sinucidere ca de