În trei ani, numărul abuzurilor semnalate la Telefonul copiilor aproape că s-a dublat. De la înfiinţarea serviciului, s-au primit 1,7 milioane de apeluri. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Linia specială dedicată problemelor copiilor funcţi o nează de zece ani, iar de la înfiinţare şi până astăzi telefonul a sunat de 1,7 milioane de ori. În 35.000 de cazuri, care s-au dovedit a fi dificile, a fost nevoie de intervenţia autorităţilor. Cei mai mulţi dintre cei care sună (72%) o fac pentru că au nevoie de comunicare cu părinţii, dar aceştia fie nu sunt disponibili, fie nu ştiu să se apropie de copiii lor.
"Nu vor multe de la părinţi, doar să meargă în parc împreună, să facă teme cu ei, să îi ia de la şcoală", spune Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului. "Copiii sună şi ne întreabă cum să se apropie de părinţii lor, pentru că au impresia că de câte ori le cer atenţie îi deranjează".
Tristeţea şi singurătatea sunt alte motive pentru a căuta înţelegere şi companie la celălalt capăt al firului pentru 38% dintre copiii şi adolescenţii care apelează la Telefonul copiilor.
Alţi 32% se plâng de problemele apărute în urma divorţului părinţilor, iar 19% cer sfaturi pentru necazurile lor sentimentale.
Mama în străinătate, fiica abuzată sexual de concubin
În fiecare an, creşte alarmant numărul apelurilor care semnalează abuzuri: molestare fizică, abuz emoţional ori sexual.
"Abuzurile sexuale sunt reclamate de multe ori de adolescente, în unele cazuri fiind vorba de fete care au rămas în grija concubinului mamei, în timp ce aceasta este plecată la muncă în străinătate", exemplifică reprezentanta Telefonului copilului.
Aproape toate situaţiile semnalate la 116 111 sunt delicate. Unele se soluţionează prin consiliere psihologică, altele prin consiliere juridică (solici