Modelul de competiţie Dacia Duster No Limit, dotat cu un motor de provenienţă Nissan care dezvoltă 850 de cai-putere, a făcut ieri o demonstraţie în faţa presei din România. Sursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZ
1 /.
Dacia a adus în România cea mai puternică versiune a SUV-ului Duster. Este vorba de modelul de competiţie No Limit, care a participat, cu succes, anul acesta, la întrecerea de viteză în coastă "Pikes Peak – International Hill Climb", din Statele Unite ale Americii.
SUV-ul românesc, echipat cu un motor de provenienţă Nissan, setat să ofere nu mai puţin de 850 de cai-putere, nu are vreo legătură cu gama comercializată de Dacia. În afara numelui.
Ca o coincidenţă, maşina cu numărul 3, pilotată de Jean-Philippe Dayraut (de trei ori câştigător al Trofeului Andros), s-a clasat pe poziţia a treia în cadrul celebrei întreceri în care nu există, practic, constrângeri în ceea ce priveşte puterea motoarelor sau soluţiile tehnice/aerodinamice adoptate de maşinile concurente.
Câteva "liniuţe" cu maşina făcută să devoreze virajele
Dacia a dorit să ofere presei din România ocazia de a admira Duster-ul No Limit la lucru, în cadrul unui eveniment care s-a dorit special.
Pe o linie dreaptă a pistei amenajate în cadrul Centrului Tehnic Renault de la Titu, Dusterul de 850 de cai-putere a executat câteva "liniuţe" cu motorul turat la maxim. Zgomotul asurzitor care a însoţit fiecare trecere a bolidului prin dreptul grupului de ziarişti nu a putut acoperi însă comentariile cârcotaşe la adresa aşa-zisei demonstraţii.
Cu numai câteva minute mai înainte, pilotul Jean-Philippe Dayraut deschisese apetitul reprezentanţilor presei cu povestea cursei de la Pikes Peak, cea mai dură întrecere la care a participat vreodată, cu 156 de viraje înşiruite p