Fără a fi cel mai încăpător, cel mai accesibil sau cel mai şic model mini, noul Volkswagen up! se poziţionează cu destulă autoritate în fruntea segmentului său, graţie unei sume de calităţi tipic germane.
1 /.
Nu are şarmul devastator al lui Fiat 500. Nu a fost gândit să primească cinci pasageri, precum Chevrolet Spark. Nu va fi la fel de ieftin ca Toyota Aygo. Şi totuşi, noul up! este un model superior oricăruia dintre cele trei amintite anterior.
După testul efectuat zilele trecute la Roma, suntem în măsură să afirmăm că Volkswagen up! se poziţionează cu destulă autoritate în fruntea întregului segment mini, într-un mod tipic german: prin rigoare, simplitate (în utilizare) şi detentă tehnologică.
Estimativ: 9.000 de euro. Și ceva
Cel mai mic autoturism din gama producătorului german are doar puţin peste 3,5 metri lungime şi un preţ minim situat de partea corectă a pragului de 10.000 de euro (TVA inclusă).
Informaţii încă neoficiale punctează faptul că versiunea de bază a gamei up! va fi comercializată în România, începând din prima parte a anului viitor, la puţin peste 9.000 de euro.
Urmaşul nedeclarat al modelului Fox/Lupo rămâne fidel unui limbaj de design mai degrabă sobru (cu un interior desenat în stil minimalist), etalând un profil la graniţa dintre hatchback şi monovolum.
Pentru cel mult patru
Micul up! poate primi la bord patru pasageri de talie medie, care se vor bucura de mai mult confort decât şi-ar putea închipui înainte de a lua loc în maşină.
Volkswagen a dotat gama up! cu un motor nou, în trei cilindri, pe benzină. Unitatea de un litru dezvoltă fie 60, fie 75 de cai-putere.
Transmisia, la puntea faţă este asigurată de o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte sau, opţional, de una automată, cu acelaşi număr de rapoarte – dezvolt