Anvelopele de iarnă sunt obligatorii începând de astăzi. Dacă vă aflaţi pe un drum acoperit cu gheaţă, polei sau zăpadă şi autovehiculul pe care îl conduceţi nu este dotat cu cauciucuri de iarnă, poliţistul vă va reţine certificatul de înmatriculare, veţi primi între 9 şi 20 de puncte de penalizare şi va trebui să achitaţi o amendă cuprinsă între 603 şi 1.430 lei. Sursa: REUTERS
Anvelopele de iarnă pot fi noi, reşapate sau second hand, însă condiţia obligatorie este ca ele să poarte menţiunea "M+S" sau să aibă desenat un fulg de nea. Cauciucurile all-seasons pot fi folosite, cu condiţia să aibă unul dintre marcajele descrise mai sus.
Şoferii vor putea merge cu caucuciurile de vară doar pe drumurile uscate. Însă, dacă au ghinionul ca pe traseu să dea de drum cu gheaţă, polei sau zăpadă, vor fi nevoiţi fie să rişte, fie să se oprească.
Preţul unui set de patru anvelope noi variază, în funcţie de modelul maşinii, între 800 şi 2.000 de lei.
Ce trebuie să mai știm despre anvelopele de iarnă
În cadrul unei mese rotunde care a avut loc la mijlocul lunii octombrie, câţiva specialişti au răspuns unor întrebări legate de folosirea anvelopelor de iarnă: Titi Aur, multiplu campion la raliu, Florian Coman, director general al Autorităţii Rutiere Române şi Cristian Bucur, reprezentat Registrul Auto Român .
Cum acţionează cauciucul de iarnă pe zăpadă? De ce avem nevoie de el?
Titi Aur (pilot de raliu): Anvelopa nu alunecă pe gheaţă, ci pe apa formată între zăpadă şi cauciuc. Datorită forţei de apăsare apare o degajare de energie, energie care se transformă în căldură, cea care face să se topească gheaţa şi zăpada. Cu cât e mai frig afară, cu atât avem aderenţă mai bună, pentru că se face mai greu stratul de apă. Doi bulgări de zăpadă nu alunecă unul pe celălalt. De aceea există tăieturi lamelare şi curbe pe cauciucul de iarnă