Gigantul IT american Microsoft pierde teren pe zi ce trece pe piaţa browserelor de internet, produsul său clasic, Internet Explorer, ajungând pentru prima oară în zece ani la o cotă de piaţă de sub 50%.
Astfel, potrivit unui studiu al firmei de analiză web Net Applications, Explorer îşi continuă scăderea constantă care a început în 2004, când deţinea 95% din piaţă. Scăderea produsului Microsoft este cauzată de cei doi principali competitori, Mozilla Firefox şi Google Chrome. Dezavantajul celui mai vechi browser este cota redusă de piaţă de pe segmentul spre care se îndreaptă din ce în ce mai multe persoane: laptopuri şi telefoane inteligente. Aici terenul este dominat de browserul de la Apple, Safari, care deţine 62% din piaţă.
Lider la sisteme de operare
Acelaşi studiu a analizat şi piaţa sistemelor de operare pentru calculatoare şi laptopuri. Dacă Internet Explorer moare încet, platformele Windows continuă să fie practic imbatabile. Astfel, procentul total al produselor Microsoft se apropie de 92%. Cu toate acestea, mişcări interesante se pot observa şi aici. Cel mai popular sistem de operare, Windows XP, a ajuns la doar 48% cotă de piaţă. Din urmă vine puternic ultima evoluţie de la Microsoft, Windows 7, cu aproape 35%. Firma deţinută de Bill Gates a acaparat podiumul, Windows Vista fiind pe locul trei cu 9%. Sistemul de operare de la Apple, Mac OS, deţine doar 7% din piaţă, în timp ce Linux abia depăşeşte 1%.