La numai 29 de ani, Mihai Patrascu, fondatorul si directorul Evomag.ro, conduce un business cu incasari de peste 8 milioane de euro de la inceputul anului. DailyBusiness.ro a stat de vorba cu el despre inceputurile Evomag si despre viitorul retalului online IT din Romania.
Patrascu a fondat Evomag la varsta de 22 de ani. "A venit destul de natural, pentru ca eu lucram la un magazin de calculatoare. Ulterior am lucrat la un prieten foarte bun la o firma care facea mentenanta, reparatii de calculatoare si i-a venit lui ideea sa faca un magazine online de laptopuri. Am creat vreaulaptop.ro, de care m-am ocupat de la promovare la design si inscrierea in motoare de cautare, ce se putea face la nivelul acela".
Cateva probleme ale companiei l-au facut pe Patrascu sa plece pe cont propriu, cu firma Evolution Prest Systems si cu domeniul evolutionsystems.ro.
"Numele era foarte greu de retinut si mi-am dat seama de asta din primele contacte. Ma gandeam sa fie Evosys, Evoshop, iar pana la urma am ajuns la Evomag.ro".
Compania a avut in 2010 o cifra de afaceri de 23,3 milioane de lei, fiind al cincilea retailer online IT din tara potrivit unei analize DailyBusiness.ro.
Pentru acest an, Patrascu isi propune o crestere de 60% si spune ca obiectivul a fost indeplinit in primele trei trimestre ale anului, cand Evomag a avut vanzari de 8 milioane de euro.
"Crestem mai mult decat piata, dar creste destul de mult si piata de online", spune seful Evomag, care crede ca avansul pietei se produce, in primul rand, in detrimentul retailului IT traditional.
Compania s-a mutat de curand intr-un nou sediu care dispune de un showroom, iar mutarea a implicat investitii de aproximativ 50.000 de euro.
Evomag are in prezent 35 de angajati care nu sunt organizati pe foarte multe niveluri ierarhice. "Asta e mentalitate