Pe mai toate tronsoanele de autostradă licitate în acest an s-a finalizat proiectarea și s-au început lucrările pregătitoare: descărcarea arheologică, organizarea de șantier etc. Plus ca pe unele șantiere, ca de exemplu pe Cernavodă-Medgidia, se va lucra în două schimburi pentru ca pe acest tronson să se poate circula încă din 2012. Sursa: Adrian Pîclişan
Să nu fim greșit înțeleși. Există proiecte la care se lucrează de zor acum, dar care au întârzieri considerabile, spre exemplu autostrada Moara Vlăsiei-Ploiești (42,5 km), la care ”regii” asfaltului, Dorinel Umbrărescu, Costel Cășuneanu și Dan Beșciu, lucrează de circa cinci ani și pe care nu o vor finaliza mai devreme de primăvara lui 2012. Nici cei circa 32 de kilometri dintre Arad și Timișoara care or să fie gata înainte de Crăciun nu sunt finalizați la timp.
Sunt, totuși, proiecte licitate în acest an și care au primit ordin de începe a lucrărilor în iunie unde lucrurile sunt mai avansate decât s-a convenit în contract: toate cele patru loturi ale autostrăzii dintre Orăștie și Sibiu, loturile 1 și 2 ale autostrăzii Nădlac-Arad, primii zece kilometri ai autostrăzii Timișoara-Lugoj, precum și primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva.
Dacă actualul ritm de lucru se menține avem șansa ca pe aceste autostrăzi să circulăm chiar înainte de termenul înscris în acte, respectiv 2012-2013. Dar să nu ne entuziasmăm degeaba și să aruncăm mai degrabă o privire asupra stadiului lucrărilor.
Situația este una deloc obișnuită pentru șantierele din România, unde de obicei știai când încep lucrările, însă niciodată când o să fie gata lucrarea.
Click pe tabel pentru a-l mări
Pe toate aceste tronsoanele din Coridorul IV licitate în acest an și care au primit ordin de începere a lucrărilor în vară a fost realizată proiectarea și sunt în curs de finalizare lucrările pregătitoare: lucrări de arheologie, lucrăr