Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a declarat război serviciilor de poştă electronică după ce a introdus noul serviciu de mesagerie reţelei de socializare.
Susţinând că „epoca e-mailului a apus", el a deschis calea către noi controverse. Specialiştii nu sunt însă de acord cu opinia copilului teribil din Palo Alto, deşi datele despre popularitatea e-mailului sunt contradictorii. Astfel, potrivit datelor oferite de firma de analiză comScore, numărul de mesaje electronice date de copiii cu vârste cuprinse între 12 şi 17 ani a scăzut cu 25% în 2010.
În acelaşi timp, cele mai populare servicii de poştă electronică, Gmail, Hotmail şi Yahoo!, au înregistrat o scădere de 6% în aceeaşi perioadă. Pe de altă parte, estimările firmei de analiză Radicati arată că, până în 2015, vor fi deschise 4,1 miliarde de conturi de e-mail, faţă de 3,2 miliarde câte sunt în prezent.
100 de mesaje pe zi
E-mailul apare în viaţa oamenilor abia după adolescenţă, iar perioada sa de glorie este în timpul maturităţii, când aproape orice adult îl foloseşte la locul de muncă. „Tinerii folosesc mesageria instantă, deoarece e-mailul este considerat un mediu mult prea formal şi cu reacţie întârziată. Însă, odată cu angajarea într-o companie, e-mailul devine o constantă", precizează John Naughton de la „The Guardian". Astfel, potrivit unui studiu recent, un angajat primeşte 100 de mesaje electronice pe zi.
Chiar şi cei care susţin că poşta electronică este o tehnologie întârziată sunt de acord că viitorul este segmentat, iar e-mailul va avea un loc bine stabilit în viaţa noastră. „În momentul de faţă e-mailul foloseşte doar celor care au nevoie de funcţionalitate", a declarat unul dintre şefii de la Microsoft, Dave Coplin.