O echipă de cercetători spanioli testează un sistem prin care telefoanele inteligente vor recunoaşte starea psihică a unei persoane şi se vor adapta pentru a nu-i provoca mai mulţi nervi.
Sistemul realizat de cei de la Universitatea de Stat din Madrid şi Universitatea din Granada analizează 60 de parametri acustici. Printre aceştia se regăseşte vocea persoanei, tonul ei, viteza discursului, durata pauzelor şi energia semnalelor vocale. Astfel, după această analiză, sistemul, care a fost programat să recunoască în special emoţiile negative care ar indica furia, plictiseala sau îndoiala, se adaptează.
Nu numai că sistemul trage concluzii după tonul vocii unei persoane, scrie site-ul gizmag.com, dar şi după progresul conversaţiei. În plus, bazându-se pe un sistem statistic care analizează conversaţiile anterioare, programul spaniolilor anticipă încotro se îndreaptă discuţia şi măsurile pe care trebuie să le ia pentru a „modera" discuţia. â
După identificarea intenţiilor şi emoţiilor, sistemul oferă soluţii. Dacă o persoană are o îndoială, sistemul se va oferi să-i ajute, dar dacă din tonul vocii telefonul va trage concluzia că utilizatorul este furios, va sta locului şi nu-i va spune nimic.
Sistemul a fost testat de oamenii de ştiinţă, iar rezultatele au fost încurajatoare. Conversaţiile au fost mai scurte şi mai eficiente. Conform revistei mai sus citate, sistemul şi-ar putea atinge o anumită maturitate şi dacă ar fi combinat cu aplicaţia dezvoltată de Universitatea Binghampton care descoperă starea emoţională a unei persoane doar uitându-se la expresiile faciale.