Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, inspectat, astăzi, lucrările la tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia, reatribuit asocierii Astaldi-Max Boegl, după ce Compania de Autostrăzi a reziliat contractul cu francezii de la Colas.
Noul contract a fost semnat în luna septembrie. Valoarea sa depășește 116,4 milioane de euro (circa 499 milioane de lei), fără TVA. Potrivit oficialilor de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) prin rezilierea contractului cu firma franceză Colas și reatribuirea sa italienilor și nemților s-a făcut o economie de 60 de milioane de euro. Potrivit CNADNR, Colas a realizat în doi ani de contract doar 5% din proiect, reprezentând lucrări la terasamente şi la 3 podeţe.
Lungimea totală a tronsonului de autostradă este de 20,49 kilometri, din care 0,20 kilometri reprezintă zona de racordare la Autostrada existentă. Durata contractului este de 63 de luni, respectiv trei luni proiectare la care se adaugă 12 luni execuţie. Perioada de garanţie este de 48 luni. Obiectivul este finanţat din fonduri BEI şi Fonduri de Coeziune.
PROMISIUNI
În 2012 vom face două ore până la Constanța pe autostradă
În momentul semnării contractului, oficialii de la CNADNR au promis că pe cei 20,5 kilometri de autostradă dintre Medgidia și Cernavodă se va putea circula încă din 2012, prin contrcat stipulându-se că se va lucra în două schimburi.
”Stadiul în care se află tronsonul Cernavodă – Medgidia ne demonstrează tuturor că decizia rezilierii cu Colas a fost una foarte bună, nu doar datorită prețului mai mic cu 60 milioane deeuro, ci și prin seriozitatea și eficiența noului antreprenor. Anul viitor românii care vor merge spre mare vor avea un traseu mult mai scurt având în vedere deschiderea circulației pe podul de la Cernavodă, darea în circulație la o bandă pe sens a tronsonului