- Politic - nr. 908 / 10 Decembrie, 2011 Eu consider ca, pentru o corecta apreciere a diferentei dintre drept si privilegiu, in cazul minoritatilor nationale, si pentru evitarea disparitatilor si discriminarilor, statelor din UE trebuie sa li se propuna, spre analiza, un set de elemente care sa genereze solutii democratice pentru drepturi echitabile, fara privilegii, dupa standarde acceptate de europeni. Statele Europei fiind solicitate sa raspunda sincer unui chestionar privind cuantumul drepturilor pe care le acorda, in diferite domenii ale vietii sociale si nu numai. Decizia ar urma sa fie luata prin vot, nu in Parlamentul European, ci prin referendum organizat de guvernele statale, puterea de vot fiind decisa de ponderea populatiei statului respectiv. Un stat cu 10 milioane de locuitori are un vot, altul cu 60 de milioane are 6 voturi s.a.m.d. Referendumul, organizat de aceasta maniera, ar consfinti, pragul de 50%, pentru un drept al minoritatilor nationale si ar permite conturarea cadrului democratic unanim acceptat de Statele Europei, pentru minoritatile nationale, indiferent de data stabilirii lor in tarile referendare sau comunitatile etnice care nu-si revendica o patrie de origine. Acceptarea, de catre comunitatile sus-amintite, a acestui cadru democratic, inseamna plierea volens-nolens, la oferta patriei de adoptie. Neacceptarea acestui set de drepturi, in conditiile libertatii de miscare, inseamna reluarea migrarii, fie in tara de origine, fie intr-o tara dispusa sa se lase prada haosului si instabilitatii. Premierul australian a formulat foarte limpede si ferm, atat problema, cat si solutia ei, iar autorul prezentelor randuri n-a facut altceva decat sa adapteze la conditia Romaniei inteligentele povete. Cu tristete si fara urma de malitiozitate, i-as intreba pe compatriotii nostri unguri si secui, in spiritul Vechiului Testament, conform principiului "oc