• Peste 120 de ieseni au reclamat doar in acest an serviciile furnizate de compania Orange • Cele mai multe plangeri au vizat incarcarea facturilor si refuzul de reziliere a contractelor • S-au inregistrat situatii in care s-au vandut abonamente in zone fara semnal
Unul dintre cei mai mari operatori de telefonie mobila de pe piata romaneasca, Orange, a "reusit" sa adune in acest an 123 de reclamatii din partea iesenilor beneficiari ai serviciilor oferite. Reclamatiile ce situeaza Orange intr-un top al companiilor care-si nemultumesc proprii clienti vizeaza aspecte diverse, de la nefunctionarea telefonului nou achizitionat pana la incarcarea facturilor. Toate acestea au fost adresate Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC). Astfel, 12 ieseni au sesizat ca telefoanele cumparate recent, unele dintre ele achizitionate prin ofertele promovate agresiv si care au dus la prelungirea abonamentelor cu pana la doi ani, nu numai ca nu au caracteristicile tehnice prezentate in reclame, dar nu functionau absolut deloc. Intr-un caz s-a semnalat tergiversarea reparatiei aparatului telefonic, iar in altul telefonul nu era compatibil cu serviciul Voice.
Clienti captivi la Orange
Printre cele mai numeroase reclamatii se numara, insa, cele legate de finalizarea contractelor dintre operatorul de telefonie si clienti. Astfel, Orange a fost reclamata pentru perceperea unor taxe pentru rezilierea contractului, prelungirea contractului fara acord si refuzul de reziliere a contractelor, dar si pentru intreruperea abuziva a contractelor. Alfel spus, clientul este bun doar atunci cand plateste, iar cat achita, stabileste firma. Din acest motiv s-au inregistrat plangeri pentru incarcarea facturilor cu trafic de date Internet, sustragere din creditul alocat. Alti 15 ieseni au sustinut ca li s-au incarcat efectiv facturile, iar in cate