Euroconstruct Trading 98 şi Pa&Co vor fi penalizate cu 0,05% pe zi din valoarea contractului pentru că au depăşit termenul de finalizare a lucrărilor la tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, a anunţat ieri CNADNR. Euroconstruct Trading 98 şi PA&CO fac parte alături de Spedition UMB din consorţiul care construieşte tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, în lungime de 42,5 kilometri şi parte a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti. Termenul de finalizare este la 15 decembrie.
Spedition UMB a finalizat la timp tronsonul pe care a lucrat, de la kilometrul 48,2 la 62, astfel că nu va plăti penalităţi.
Consorţiul a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fără TVA, majorată cu 25% în 2009 la 883,7 milioane lei, fără TVA. Finanţarea este asigurată integral de la bugetul stat.
"Având în vedere că Euroconstruct Trading 98 şi Pa&Co International nu au finalizat lucrările de construcţie până la data curentă, CNADNR va aplica prevederile contractuale referitoare la penalităţile de întârziere (0,05%/zi), calculate la restul lucrărilor rămase de executat, până la data finalizării lucrărilor. Aceste penalităţi urmează să fie calculate de consultantul Consitrans, desemnat pentru supervizarea lucrărilor de construcţie", se arată într-un comunicat transmis de CNADNR.
Noul termen estimat de CNADNR pentru finalizarea tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti este trimestrul al doilea al anului viitor.
Firma Euroconstruct Trading "98 este deţinută de omul de afaceri Dan Besciu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Spedition UMB de Dorinel Umbrărescu.
În primăvară, consorţiul a solicitat Ministerului Transporturilor majorarea contractului cu 47%, însă instituţia a refuzat şi a trimis o notificare asocierii pentru rezilierea cont