Mâine se deschide, oficial, traficul pe autostrada Arad-Timişoara. Modul în care au evoluat proiectul arată că s-a lucrat cu adevărat doar în ultimele luni. În ultimul an s-a înregistrat cel mai mare progres.
Potrivit datelor oficiale existente pe siteul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, lucrările la autostrada Arad - Timişoara au debutat în ianuarie 2009. În realitate, şantierul a fost deschis în iulie 2009. În primele luni s-a lucrat foarte puţin, constructorii invocând probleme cu descărcările arheologice. Odată cu anul 2010, constructorii au început să se mişte mai bine şi, în vara lui 2010, proiectul era într-un stadiu de 29 la sută.
În octombrie 2010, constructorii au anunţat că sistează lucrările din cauza problemelor financiare. Mai exact, reprezentanţii firmelor constructoare au spus că suspendă proiectul până când primesc banii de la Ministerul Transporturilor. „Am luat decizia aceasta din cauza problemele financiare. Am fost obligaţi să suspendăm lucrările, ceea ce nu înseamnă terminarea contractului. Menţinem o rată de producţie foarte scăzută, am cheltuit foarte mulţi bani ca să lucrăm pe acest proiect şi nu am fost plătiţi până în acest moment”, declara atunci Marco Grinovero, project manager FCC Porr Astaldi.
Construcţie ca în poveşti
Lucrările au fost reluate şi, odată cu începutul anului 2011, s-a lucrat în forţă, astfel că în luna mai a acestui an, proiectul a ajuns într-un stadiu de 60 la sută. Venită în vizită pe şantier în 26 mai, Anca Boagiu s-a declarat pesimistă în privinţa inaugurării în acest an. La 15 iulie, proiectul era deja finalizat în proporţie de 73 la sută, redându-i speranţa ministrului. „Faptul că deja pe acest tronson deja circulăm pe unele secţiuni, pe asfalt, faptul că stadiul fizic a crescut de la ultima vizită în şantier, creează premizele că acest tronson va fi dat în finalizare spr