Compania americană Google este acuzată că şi-a încălcat propriile reguli atunci când a plătit bloggeri să posteze mesaje care promovau browserul Google Chrome, relatează Daily Mail.
Mesajele, care conţineau referiri vagi la Google Chrome, au ajutat browserul să câştige popularitate.
Reprezentanţii Google au declarat că nu a fost autorizată nicio campanie de marketing de acest fel şi susţin că Google "a încercat să evite sponsorizările".
Mesajele publicitare au apărut pe bloguri, unde erau menţionate beneficiile folosirii browserului Google Chrome, în special pentru micii afacerişti. Multe dintre aceste mesaje arătau avantajele de a face afaceri online şi se încheiau cu clipuri video care făceau reclamă companiei Google.
Toate aceste mesaje aveau, la sfârşit, propoziţia: "Acest mesaj este sponsorizat de Google Chrome".
De asemenea, mesajele în cauză pot fi identificate după fraza: "Google Chrome a ajutat această mică afacere din Vermont să devină una globală. Ce poate face Google Chrome pentru viitorul tău?".
Unele dintre aceste mesaje apăreau ca rezultate principale atunci când se căuta pe Google "google chrome benefits" (beneficiile Google Chrome), acestea putând cauza confuzii pentru cei care voiau să compare browserele web.
Google nu aprobă site-urile care fac doar reclamă şi nu au conţinut propriu
Campania în sine este una ironică întrucât Google este foarte strict cu site-urile care există doar pentru a furniza publicitate. Au existat multe cazuri când site-urile de acest fel au fost excluse de pe lista rezultatelor căutărilor de pe Google, chiar şi atunci când vreunul era deţinut de companii ale Google.
Cei de la Google au oferit un comunicat de presă în care susţin că nu sunt direct responsabili pentru mesajele sponsorizate, dând vina pe agenţiile de publicitate care fuseseră angajate în alte scopuri.
"Goo