Românii dornici să fie în pas cu cele mai moderne tendinţe aleg să-şi cumpere televizoare 3D, profitând de ofertele de pe piaţă.
Românii cumpără tot mai multe televizoare 3D pentru a fi în ton cu ultimele cuceriri tehnologice. În luarea deciziei de cumpărare îi ajută şi retailerii, care au scăzut drastic preţurile în ultimul an, dar şi posturile de televiziune, care oferă tot mai multe materiale 3D.
"Preţurile au scăzut cu 20-30% în 2011, datorită avansului tehnologic. Totuşi, ne aşteptam chiar la o scădere mai mare, având în vedere cât de sus erau preţurile iniţiale", a afirmat Mihai Pătraşcu, director executiv Evomag.
Preţurile noilor televizoare
Astfel, dacă iniţial erau rare produsele sub pragul de 5.000 de lei, preţul mediu plătit de români pentru un televizor 3D astăzi este de circa 3.000-3.500 de lei. Atractivitatea acestui tip de produs este decisă însă, în principal, de conţinut, consideră Pătraşcu.
"Filmele sunt principalul motor al creşterii vânzărilor televizoarelor 3D. Cu cât va avea la dispoziţie mai mult conţinut pentru acest tip de aparate, cumpărătorii vor fi tot mai atraşi de ele şi mai dispuşi să plătească pentru achiziţia lor", a precizat acesta.
Evoluţia vânzărilor
În cazul Evomag, vânzările au crescut, pe segmentul televizoarelor 3D, cu circa 40% în decembrie 2011 faţă de decembrie 2010 şi cu 45% la nivelul întregului an faţă de 2010. Creşterea volumului de conţinut disponibil şi scăderea preţurilor pe segmentul aparatelor cu diagonala cuprinsă între 32 şi 40 de inci au fost principalele motive.
"Conţinutul pe această categorie a crescut, dar nu a explodat, aşa cum s-a întâmplat la alte categorii de produse noi, precum tabletele", a explicat Pătraşcu.
O altă categorie de conţinut care a contribuit la creşterea vânzărilor sunt jocurile video, pe PC sau consolă. În plus, utilizatorii pot combina sistemu