2012 este anul în care, mai mult ca oricând, moda are un cuvânt de spus. Specialiştii în imagine susţin că schimbările nu sunt însă atât de evidente ca în alte domenii, designerii mizând pe influenţele din trecut.
Kurt Anderson, jurnalist la prestigioasa revistă „Vanity Fair", scrie în numărul din luna ianuarie că „stilul s-a blocat pe «repeat», consumând resursele trecutului, în loc să creeze ceva nou". Acesta susţine că, în timp ce tehnologia a evoluat foarte mult, felul în care „arată" lumea este aproape acelaşi ca în urmă cu 20 de ani. Iar lipsa unor schimbări dramatice se vede şi în cultura pop: Madonna a fost înlocuită de Lady Gaga, Mariah Carey de Adele - fără însă a vedea diferenţe esenţiale între acestea -, iar Jay-Z este în continuare Jay-Z.
„Uitaţi-vă la oamenii de pe străzi şi din malluri: jeanşii şi tenişii rămân uniforma standard pentru toate vârstele, la fel cum era şi în 2002 sau în1992. Uitaţi-vă în revistele de modă sau de arhitectură sau ascultaţi 10 cântece lansate de curând. Nimic nu este cu adevărat nou, toate sunt la fel ca în în anii '90 sau 2000.
Nimeni nu are dibăcia şi îndrăzneala de a ridica ştacheta", susţine Kurt Anderson în „Vanity Fair". Explicaţia jurnalistului american pentru această „devoluţie" este faptul că lumea e prea ocupată cu revoluţia tehnologică. „Recesiunea, internetul şi telefoanele cu inteligenţă artificială ne transformă vieţile, visele şi speranţele, aşa că ne agăţăm mai puternic ca niciodată de ceea ce este familiar în materie de stil şi de cultură", explică acesta.
Uniformă: colanţi, jeanşi, tricouri
Are sau nu dreptate? Să închidem ochii şi să facem un exerciţiu de imaginaţie: cum arăta lumea în urmă cu 20 de ani? Nu aveam internet nici acasă, nici la şcoală, şi cu atât mai puţin pe telefonul fix, că de smartphone-uri nu putea fi vorba. În schimb ascultam „Lambada" la W