Comerţul online a crescut cu 24% în 2011, afacerile ajungând la 160 de milioane de euro. Din ce în ce mai mulţi români fac cumpărături online, iar produsele care stârnesc interesul acestora sunt electronicele, florile, jucăriile şi cadourile, potrivit raportului realizat de ePayment împreună cu Romcard.
Astfel, comerţul online a înregistrat anul trecut o creştere cu 24% faţă de anul precedent, până la 158,9 milioane de euro, evoluţie impulsionată de o serie de campanii şi promoţii desfăşurate de jucătorii din industrie. „Creşterea industriei este un fenomen natural, pe măsură ce industria evoluează şi atrage tot mai mulţi cumpărători, iar acest trend va continua şi în următorii ani", a afirmat Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment.
Creşteri în toate domeniile
Spre deosebire de alţi ani, când doar anumite domenii consemnau evoluţii spectaculoase în comerţul online, anul trecut creşterea s-a manifestat în aproape toate domeniile. Avansuri însemnate s-au înregistrat pe segmentul produselor IT - 32%, flori - 29,62%, donaţii - 26%, jucării - 23,38% şi cadouri - 21,26%.
„Dacă până de curând asistam la creşteri de 20-50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicaţii, în 2011 s-au înregistrat evoluţii şi pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă, semn că are loc o diversificare semnificativă a coşului de cumpărături şi că achiziţiile online devin o obişnuinţă", a declarat Marin Mitroi, director general al Romcard, companie care se ocupă cu procesarea tranzacţiilor cu carduri.
În ceea ce priveşte coşul de cumpărături, valoarea acestuia a înregistrat o creştere de la 58 de euro în 2010 la 64 de euro în 2011, conform datelor din sistemul ePayment, furnizor de soluţii eCommerce integrate.
Cele mai mari valori medii pe tranzacţie au fost înregistrate în turism (163 de euro), software (126 de euro