Anul acesta va marca dezvoltarea reţelelor sociale, a cumpărăturilor online și a plăților cu telefonul mobil. Tot mai mulţi se vor îndrepta către dispozitive mobile de navigare și către platforme de socializare cu funcţii de geolocalizare sau de photo sharing.
În 2012 îţi vei verifica profilul de Facebook imediat ce te trezeşti, vei folosi Foursquare pentru a le spune prietenilor unde eşti, apoi vei pleca până la magazin, unde vei plăti cu smartphone-ul. În drum spre job vezi o fată frumoasă pe stradă şi o fotografiezi. Instantaneu postezi fotografia pe Facebook, Twitter şi Google+, după care cobori la metrou şi citeşti ştirile de pe tabletă.
La muncă oricum foloseşti internetul fără întrerupere, iar în pauza de masă îţi faci timp pentru o mică sesiune de cumpărături la ofertă de pe site-urile de reduceri. Te întorci acasă şi accesezi filmul sau muzica preferate pe Cloud. Aşa arată ziua digitală a anului ce abia a început. Trendul a fost dat în 2011, prin popularizarea tot mai extinsă a tabletelor şi smartphone-urilor.
Pentru anul acesta, specialiştii din domeniu vorbesc de o extindere a influenţei lumii virtuale şi transformarea reţelelor sociale în adevărate ţări globale, unde nu este nevoie de paşaport, ci doar de datele tale private. Una din cele mai importante evoluţii va fi extinderea influenţei reţelelor sociale. Astfel, anul acesta Facebook ar putea ajunge la pragul istoric de un miliard de utilizatori, însă rata de creştere este mai temperată decât în anii precedenţi.
De asemenea, platforma de microblogging Twitter ar ajunge la 450 de milioane de membri, iar outsiderul Google+, aproape inexistent până acum, ar putea atinge 400 de milioane de utilizatori. Dacă reţeaua de socializare va atinge acest prag, atunci vom putea vorbi despre un război între cele două ţări virtuale.
Totul e pe internet
Afla