Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, directorul comercial Thomas Dubruel a prezentat activitatea uzinei Dacia pe anul 2011. Automobile Dacia a vândut anul trecut 343.233 de automobile în întreaga lume, numărul fiind în uşoară scădere faţă de anul 2010 când au fost livrate 348.723 de unităţi.
Vedeta gamei Dacia a devenit Duster, care reprezintă 47% din vânzările totale ale mărcii, cu 161.200 unităţi livrate, urmat de Logan, cu peste 95.000 de unităţi, şi Sandero, cu mai mult de 86.000 maşini vândute.
Dacia în România
În România, vânzările au ajuns anul trecut la 30.867 de automobile, atingând o cotă de piaţă de 28,9%. Aproximativ jumătate din maşinile vândute în ţara noastră, respective 15.019 unităţi, au fost cumpărate prin programul Rabla. Cel mai bine vândut model rămâne Logan, cu 15.830 de unităţi, urmat de Duster, cu 7.252 de maşini livrate, şi Logan MCV cu 2.741 de unităţi. Cei mai mulţi clienţi preferă versiunea Duster Laureate, vârful de gamă. De la lansare şi până acum, SUV-ul Dacia s-a vândut în aproape 230.000 de unităţi.
Şi vânzările de flote au avut o contribuţie important la rezultatul Dacia, reprezentând aproape 40% din totalul înmatriculărilor, anul trecut fiind comercializate peste 4.200 de unităţi.
Dincolo de competiţia comercială, Dacia Duster a dovedit că poate aborda fără complexe şi provocările din lumea sportului auto, indiferent cât de dificile ar fi. Avându-l la volan pe cunoscutul pilot francez Jean-Philippe Dayraut, vehiculul Duster No Limit, echipat cu un motor de 850 CP, de provenienţă Nissan, a obţinut locul al treilea în cadrul ultimei ediţii a celebrei competiţii Pikes Peak International Hill Climb din Statele Unite.
Dacia în lume
Vânzările Dacia în afara României au ajuns în 2011 la peste 312 000 de unităţi comercializate. Marca şi-a consolidat succesul pe piaţa europea