Vânzările au fost impulsionate de vehiculele comerciale, în creştere cu 22%. Livrările de autoturisme au avut al doilea an de scădere.
Cu tot cu programul „Rabla" şi cu toate stimulentele şi discounturile acordate de distribuitori, vânzările totale de autovehicule au scăzut în 2011 cu 7,4% (110.668 de unităţi, faţă de 119.576 în 2010). În luna decembrie a anului trecut s-au vândut 7.300 de autovehicule, în scădere cu 31% faţă de luna noiembrie. Importurile de autoturisme au scăzut cu 7,8% faţă de 2010, iar vânzările de maşini autohtone s-au redus într-un ritm mai accelerat, de 17,6%.
Scade şi producţia naţională
Producţia totală de autovehicule din România a înregistrat o scădere medie de 4,5% (volum total: 335.232 de unităţi). Volumul de autoturisme produse în România a fost de 310.243 de unităţi (-4,5%), iar cel de vehicule comerciale a fost de 24.989 de unităţi.
În continuare, peste 90% din totalul producţiei se trimite la export, în special în ţări din Europa de Vest (peste 246.000 de autoturisme). Dar şi exporturile au consemnat o scădere, cu 3,1% faţă de 2010, pe un volum total de 304.924 de unităţi. Click pe foto pentru a vedea cotele pe piaţa auto în 2011
În condiţiile unui cadru economic general nefavorabil, un impact pozitiv asupra vânzărilor l-a avut în continuare programul de stimulare a înnoirii parcului auto, prin care în 2011 au fost comercializate peste 39.000 de autovehicule noi, ceea ce reprezintă 41% din totalul vânzărilor. Printre mărcile care au avut un succes important la acest program se numără Dacia şi Chevrolet.
Clasele A-C, care cuprind autoturisme cu preţuri relativ mici, dar cu volume importante (trei sferturi din piaţă), înregistrează scăderi cuprinse între 5% şi 20%, în timp ce clasele mari, care includ autoturisme cu preţuri mai ridicate (un sfert din piaţă), au creşteri procentuale de două ci