Primarul Ilie Bolojan va construi drumul rapid de-a lungul străzii Ecaterina Teodoroiu în ciuda opoziţiei locuitorilor din zonă.
Angajaţii municipalităţii lucrează la un proiect de hotărâre privind atragerea de fonduri europene pentru amenajarea unei "scurtături" care să lege cartierele Velenţa şi Nufărul de zona Oncea şi Rogerius de-a lungul liniei ferate.
Două noi pasaje
"Realizarea acestui proiect va duce la decongestionarea traficului pe bulevardele Republicii şi Magheru, uşurând accesul în oraş al locuitorilor de pe dealuri", a declarat Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.
Noua cale de acces va traversa Crişul Repede pe viitorul pod Macio şi va înainta spre cartierul Oncea pe un terasament amenajat în buza dealului, deasupra liniei ferate, supratraversând străzile intersectate prin pasaje superioare similare podurilor ferate.
Primul pasaj, care va trece deasupra străzii Piatra Craiului, va avea o lungime de 30 de metri, iar cel de-al doilea, care va trece peste străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur, va fi lung de 162 de metri. Noua arteră de circulaţie cu o lungime de circa 3,5 kilometri va costa circa 10 milioane euro plus TVA dar va scurta enorm traversarea oraşului.
Oradea, traverată în 5 minute!
Primarul Ilie Bolojan a precizat că noul drum este numit "rapid" doar pentru că oferă o scurtătură între cartiere şi nu pentru că va fi destinat vitezomanilor. "Viteza maximă cu care se va putea circula va fi de 50 kilometri la oră. În ciuda acestui fapt, din cartierele Nufărul şi Velenţa se va putea ajunge în Rogerius şi Oncea în circa 5 minute. În plus, locuitorii de pe dealurile oraşului vor putea evita zona Magheru dacă doresc să ajungă în Rogerius sau să iasă din oraş spre Băile Felix", a arătat primarul.
Angajaţii municipalităţii au împărţit drumul rapid în patru sectoare, în funcţie de sol