Şeful companiei care produce popularul joc „Angry Birds", Mikael Hed, a declarat că nu vede pirateria ca pe un lucru exclusiv rău, ci chiar ca pe un instrument de promovare pentru marile companii.
Declaraţia fost făcută la conferinţa „Midem" de la Cannes (Franţa), scrie „The Guardian". „Avem şi noi probleme cu pirateria, nu numai în domeniul aplicaţiilor, dar şi produselor de consum. Există tone de marfă contrafăcută cu însemnele Angry Birds, mai ales în Asia", a declarat Hed.
Cu toate acestea, Hed spune că poate învăţa foarte multe de la industria muzicală şi modul defectuos în care aceasta s-a descurcat cu pirateria. Managerul de la Rovio a spus că este „futil" să se încerce combaterea în instanţă a piraţilor, mai puţin în cazul în care produsele vândute afectează imaginea brandului.
Fani, nu utilizatori
„Am învăţat de la industria muzicală să nu ne mai tratăm clienţii ca utilizatori, ci să începem să-i numim fani. Dacă pierdem această bază de fani, afacerea noastră e terminată, dar dacă reuşim să ne mărim publicul care ne apreciază, afacerea va merge mai bine", a mai spus Hed. De asemenea, a adăugat şeful Rovio, aplicaţiile Angry Birds au devenit asemenea canalelor TV, deoarece oamenii petrec la fel de mult timp aruncând cu păsările furioase, ca şi în faţa televizorului. Din acest motiv, Rovio doreşte ca pe viitor să vândă conţinut publicitar chiar în interiorul jocului.
„Avem deja câteva discuţii cu casele de discuri. Am putea promova muzica prin intermediul aplicaţiilor noastre", a spus Hed. Modelul acesta a fost aplicat de unele companii care oferă jocuri pe Facebook: Zynga (Farmville) a avut promoţii prin care i-a promovat pe Lady Gaga şi pe Michael Buble.