Persoanele care sunt nemulţumite de reclamele care „îi urmăresc" pe internet şi reţin profilul acestora pentru a-l folosi pentru baze de date în funcţie de comportament vor avea o soluţie începând din vară.
Alianţa Europeană pentru Standarde în Publicitate şi Biroul European pentru Publicitate vor introduce un simbol special pe reclamele care apar după ce au analizat „cookies-uri din calculator. Acestea din urmă sunt folosite de către anumite site-uri pentru a urmări şi crea profile bazate pe cumpărăturile făcute de cineva şi atitudinile de pe internet, scrie „The Daily Telegraph".
Astfel, iconiţa va fi plasată deasupra reclamelor şi va marcată cu un „i" în interiorul unui triunghi. Pe lângă acest lucru, utilizatorii vor putea alege dacă vor să mai primească reclame de la acea sursă sau nu.
Experţii spun că utilizatorii de internet consideră că tehnica aceasta care foloseşte „cookies" este intruzivă, mai ales că se iau după site-urile pe care le-a accesat un utilizator şi domeniul prevalent al acestora.
Unele site-uri au introdus deja opţiunea
După introducerea acestei opţiuni, cei care vor mai dori să primească reclame îşi vor crea un profil unde vor alege domeniile preferate. Unele site-uri au început să folosească astfel de simboluri, unul dintre acestea fiind !Yahoo.
Conform celor care se ocupă de reglementarea publicităţii online în Europa, în 2011 s-au înregistrat cu 40% mai multe plângeri în privinţa acestui tip de reclamă. În Europa, ţara unde se înregistrează cele mai multe plângeri este Marea Britanie, având un procent de 65% din plângerile totală de pe continent.
Utilizatorii au făcut plângeri după mai mult de 20.000 de campanii, în comparaţie cu 14.000 anul trecut.
Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI