Ford a arătat ieri cît de uşor se intră în habitaclul maşinii care va fi produsă la Craiova datorită sistemului ingenios prin care uşile laterale se deschid atît de mult.
Ford Europe a organizat ieri o conferinţă de presă online în care a prezentat sistemul ingenios privind accesul în habitaclul noului Ford B-Max, maşină care se va produce la Craiova şi care va fi lansată luna viitoare, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
B-Max va avea un sistem de portiere care oferă acces extrem de uşor în interior. În primul rînd, a dispărut montantul central şi astfel s-a creat o deschidere neîntreruptă de 1,5 metri pe fiecare parte a maşinii. Dacă portierele-faţă au balamale, portierele spate sînt glisante. "Un astfel de sistem al portierelor a reprezentat visul oricărui constructor auto de mulţi ani", a declarat ieri Stefan Lamm, director design exterior Ford Europa. Totul a pornit de la o schiţă. "Am dezvoltat conceptul de pe planşa de desen a unui designer", a continuat omul lui Ford. B-Max este o maşină din clasa mică, iar faptul că noul model va oferi clienţilor săi un acces extrem de uşor în habitaclu, indiferent dacă vorbim de pasageri sau bagaje voluminoase, e principalul atu faţă de rivalii din segment. Prin lateral se pot încărca obiecte cu o lungime de 2,3 metri.
Montantul central este piesa principală de rezistenţă în cazul unei coliziuni laterale. Cum acest element a dispărut, portierele au devenit structura de rezistenţă a caroseriei în eventualitatea unui impact lateral. Cei de la Ford au declarat ieri că pentru B-Max s-au folosit oţeluri speciale ultrarezistente, care asigură o structură puternică şi rigidă. "S-au făcut peste 1.000 de simulări detaliate pe calculator timp de 3 ani pentru a optimiza performanţa la o coliziune din lateral, fiecare simulare durînd 24 de ore şi utilizînd o putere de calcul echivalentă cu cea a opt computere ult