Martie 2011. 2.000 de persoane aliniate în faţa primului magazin din România al unui lanţ celebru şi-au aşteptat nerăbdătoare rândul la shopping.
Octombrie 2011. 1.500 de bucureşteni şi nu numai au ocupat etajul unui mall din Capitală pentru fi primii care îşi cumpără un iPhone 4S.
Ianuarie 2012. 40.000 de oameni din toată ţara promit pe Facebook să participe la un protest faţă de restricţionarea libertăţii pe internet. De data aceasta în stradă.
11 februarie 2012, Piaţa Universităţii din Capitală. Locul revoluţiilor, al protestelor. Ora 16.00. Se adună primii revoltaţi. Câteva zeci. Apoi sute. De data aceasta însă nu Guvernul i-a scos în stradă, ci o lege. ACTA (Tratatul Internaţional Anti-Contrafacere) ar putea schimba pe veci faţa internetului, odată aprobat de către statele Uniunii Europene. Cenzura, posibilitatea introducerii unei „poliţii" private, formată din furnizorii de internet, şi controalele la aeroport sunt cele mai controversate posibile urmări ale tratatului. Astfel, generaţia acuzată că protestează doar pe Facebook şi-a pus măştile Guy Fawkes, făcute celebre de gruparea Anonymous, şi a coborât în Piaţă ca să strige împotriva actului pe care mulţi nu se feresc să-l considere criminal.
Minus 15 grade Celsius . Entuziasmul general, starea de revoltă te face să crezi că poţi rezista în ger. Cei câţiva fulgi de nea chiar animează mulţimea. Sunt cam 2.000 de persoane în Piaţa Universităţii. După 20 de minute, sloganul „Cine nu sare, cine nu sare, ori e cu ACTA, ori e prost de moare" devine însă o obligaţie fiziologică, pentru că simâi cum sângele-ţi îngheaţă în vene. La propriu.
Pe lângă fântânile din faţa Facultăţii de Arhitectură trec alte sute de oameni. Unii, în vârstă, întreabă nedumeriţi ce e cu măştile ciudate de le poartă toată lumea. Ba chiar scuipă-n sân şi bodogăne ceva despre vreo adunare ciudată. Cine sunt cei din