După ce Twitter a recunoscut că a stocat datele personale ale utilizatorilor, susţinătorii dreptului la intimitate au noi ţinte: Google şi Facebook sunt acuzate că s-ar fi folosit de o opţiune a telefoanelor iPhone pentru a reţine preferinţele utilizatorilor.
Astfel, Google şi Facebook foloseau browserul Safari, care este inclus în iPhone-uri, şi reuşeau să treacă peste măsurile de securitate, reţinând mai multe informaţii private, care ulterior erau folosite pentru mesaje personalizate şi publicitate.
Google, de exemplu, folosea un „cookie", adică o mică aplicaţie trimisă în gadgetul utilizatorului pentru a reţine profilul acestuia şi unele acţiuni pe care le face pe internet. Acesta trimitea un mesaj gol către browser, iar accesta apoi accepta „cookie-uri" neautorizate. Codul a fost descoperit de către cercetătorul Jonathan Mayer, de la Universitatea Standford, scrie „The Daily Mail".
„Am folosit funcţionalităţile Safari pentru a oferi opţiuni pe care utilizatorii cu cont Google le reţinuseră deja. Este important să spunem că aceste cookie-uri nu colectau datele personale", au declarat reprezentanţii Google.
„Spre deosebire de alte browsere, Safari blochează din start cookies-urile. Cu toate acestea, browserul are opţiuni care se bazează pe programe terţ, cum ar fi butoanele „Like". Anul trecut am început să folosim aceste funcţionalităţi pentru a activa opţiuni pentru utilizatorii Google", au mai adăugat purtătorii de cuvânt ai firmei californiene. Problema a apărut în momentul când Safari a început să preia şi cookies-uri specializate în profiluri de publicitate, care livrează reclame utilizatorilor în funcţie de site-urile vizitate.
Nu este prima problemă pentru Google. Noile prevederi de intimitate ale gigantului IT vor permite Google să împartă datele private între toate produsele: Gmail, YouTube sau Search.
Dacă ţi-a