Expansiunea sectorului manufacturier și de servicii în Germania a scăzut în luna februarie conform studiilor de piață publicate astăzi, întunecând optimismul recent despre reziliența principalei economii europene față de criza care afectează atât de sever celelalte state ale zonei euro.
Indicele Markit care reflectă evoluţia ordinelor de achiziții realizate de managerii de companii (PMI) a scăzut de la 51,0 în ianuarie la 50,1 în februarie, conform estimărilor oficiale, doar cu puțin deasupra pragului de 50 care separă contracția de expansiune, temperând speranțele de redresare anunță portalul de informații financiare CNBC. Cifrele au fost mai slabe decât așteptările analiștilor intervievați de agenția de știri Reuters, care se așteptau la o creștere la 51,5. Citește aici de ce companiile germane nu au probleme în a accesa piețele de credit
Creșterea producției bazată pe comenzile restante
„Sectorul exporturilor a slăbit iar noile comenzi au scăzut pentru a opta lună la rând și, deși producția este în creștere, aceasta este alimentată de comenzile restante și nu de comenzi noi”, a declarat Chris Williamson, economist Markit.
„Sectorul își menține capacitatea de producție la nivelul curent în speranța că lucrurile se vor îmbunătăți în lunile următoare. În caz contrar, vor fi necesare reduceri”, a adăugat acesta. Un sondaj similar a arătat că ritmul de creștere în sectorul serviciilor a scăzut pentru prima oară în ultimele trei luni, indicele scăzând de la 53,7 la 52,6, contrar estimărilor Reuters de 53,9.
Indicele PMI compozit, o unitate de măsură a sectorului manufacturier și de servicii, a scăzut de la 53,9 la 52,9 în timp ce indicele compozit PMI pentru slujbe a scăzut de la 52,9 în ianuarie la 51,7, cea mai scăzută valoare din martie 2010. Vezi aici câte locuri de muncă vacante sunt în economia germană
Germania evită rece