Veniturile Romtelecom au scazut anul trecut cu 8,6%, la 655,1 milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 23%, la 119,1 milioane euro, compania raportand totodata cresteri de 12% ale numarului clientilor serviciilor de internet si televiziune. Numarul clientilor Romtelecom pe serviciile de telefonie fixa a scazut cu 5%, de la 2,62 milioane la 2,49 milioane, potrivit unui raport transmis joi de grupul elen OTE, actionarul majoritar al companiei. OTE mai detine in Romania divizia locala a operatorului de telecomunicatii mobile Cosmote si reteaua de magazine Germanos. Pe segmentul de internet broadband, baza de abonati a companiei a urcat cu 12,1% in 2011, de la 1,01 milioane la 1,13 milioane, iar serviciile de televiziune prin satelit, prin internet (IPTV) si prin cablu digital aveau 1,18 milioane clienti la finele anului trecut, cu 11,9% mai multi decat la sfarsitul lui 2010. "Intr-un context economic care a ramas dificil si incert in 2011, Romtelecom a reusit sa aiba succes cu cateva initiative strategice, cum ar fi lansarea de noi pachete pentru clientii rezidentiali in a doua parte a anului, care au intrecut asteptarile noastre. In 2012 vom continua sa ne concentram pe oferirea de pachete in locul serviciilor separate, aceasta fiind, cel mai probabil, cea mai mare schimbare a strategiei comerciale a Romtelecom din ultimii ani", a declarat intr-un comunicat directorul general al Romtelecom, Stefanos Theocharopoulos. Costurile programului de disponibilizari voluntare derulat de Romtelecom au crescut anul trecut cu 25,6%, la 30,4 milioane euro, numarul angajatilor companiei si subsidiarelor acesteia coborand cu peste 1.700, de la 9.179 la 7.451, potrivit raportului OTE. "Romtelecom a facut multe eforturi semnificative pentru cresterea eficientei companiei in anii trecuti. In 2011, acestea s-au reflectat printr-o scadere a personalului companiei cu aproximativ 1.70