Un grup de tineri antreprenori eleni a avut nevoie de zece luni, nenumarate avize, radiografii toracice si probe de scaun din partea tuturor actionarilor companiei pentru a deschide un magazin online, in timp ce aprobarea pentru a vinde pe piata din SUA au primit-o in 24 de ore, relateaza Mediafax.
"Majoritatea magazinelor online incep sa functioneze dupa aprobarea drepturilor asupra brandului, intrucat perioada de avizare este atat de lunga din cauza birocratiei incat este imposibil sa sustii cheltuielile operationale, precum plata chiriei pentru sediul obligatoriu, fara sa faci vanzari", a spus Fotis Antonopoulos, cofondator al Oliveshop.com, site care comercializeaza produse pe baza de ulei de masline, precum cosmetice, mai ales in strainatate.
Antonopoulos si partenerii acestuia au adunat avize de la fisc, Camera de Industrie si Comert din Atena, autoritatile pentru servicii publice, biroul de inspectie sanitara, pompieri si banci, potrivit cotidianului Kathimerini. Autoritatile sanitare le-au transmis ca toti actionarii companiei vor trebui sa puna la dispozitie radiografii toracice si incredibila cerere de a aduce probe de scaun.
Dupa obtinerea aprobarilor, a aparut problema legata de confirmarea informatiilor pentru clientii care platesc prin card, scrie Kathimerini. Discutiile cu o banca elena au condus in final la cererea acesteia ca tot site-ul sa fie in greaca, inclusiv numele produselor.
"Ne-au ignorat complet, oricat le explicam ca produsele noastre sunt destinate pietelor straine si totul trebuie sa fie scris si in engleza", a spus Antonopoulos.
Intr-un final, Antonopoulos si partenerii sai au decis sa foloseasca sisteme straine de transfer de bani, precum PayPal, si sa renunte la banca elena cu care negociau de trei luni.
"Pana la urma am rezolvat problema intr-o singura zi", a spus el.